Funda Business licentie
Funda Business licentie

Hoe verhuurt u een bedrijfspand via Social media?

8 praktische Facebook tips

Facebook biedt nu ook voor vastgoed eigenaren legio mogelijkheden met Facebook advertising. Zeker als de doelgroep van het bedrijfspand duidelijk is, kunnen er goede resultaten gehaald worden. Mocht u gaan adverteren met Facebook, houd dan onderstaande 10 tips in uw achterhoofd.

 

Gebruik max drie zinnen in een facebookpost (USP’s)

Voordat u een post maakt, dient u eerst goed na te gaan wat de meest onderscheidende factoren van uw bedrijfspand zijn, ten opzichte van uw concurrenten op Funda. Gebruik maximaal drie zinnen in uw post. Kijk desnoods naar advertenties van vergelijkbare panden. Haal de goede dingen hier uit. U mag best zeggen voor welke doeleinden uw bedrijfspand ideaal voor is. Verplaats uzelf in de potentiële huurder. Durf hierin te kiezen. Meer tips in deze White paper over verkoopteksten

 

Gebruik promotiebudget op Facebook

Naast dat u gratis uw post kunt plaatsen op Facebook, adviseren wij ook gebruik te maken van de promotiemogelijkheden. Durf hierin te investeren!

Facebook bedrijfspad

 

Stel een Facebook doelgroep in

Facebook verzamelt alle gebruikersdata en interesses van zijn gebruikers. Facebook weet wat uw beroep is, waar u woont en hoe oud u bent. Stel dat u kantoorruimte beschikbaar heeft aan de Keizersgracht in Amsterdam, kunt u ervoor kiezen om de advertentie te focussen op advocaten. De Keizersgracht is een populaire vestigingsplek van deze doelgroep.

Facebook promotie

 

Focus op gebruikers binnen 20 KM

Veel bedrijven verhuizen binnen een straal van 20 KM. Zorg er dus voor dat u zich ook op deze doelgroep richt.

 

Zorg voor retargeting

Zorg ervoor dat u geïnteresseerden vanuit Facebook naar uw eigen website trekt. Het is vanaf dan mogelijk om deze bezoekers te targeten door een Facebookpixel op de website te plaatsen. Lees hier hoe dat moet. Op deze manier kun je het bedrijfspand nog een keer onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

 

Gebruik #hashtags.

Gebruik in je Facebook berichten #hashtags. Bijvoorbeeld: Te koop in #Amsterdam. Dit zorgt er voor dat je berichten vaker naar voren komen. Facebook gebruikt namelijk deze #hashtags. Als mensen namelijk de zoekfunctie gebruiken binnen Facebook dan toont de zoekmachine de berichten met de #hashtags.

Verbind een prijs aan verhuurder

Probeer Facebookvrienden te activeren door een incentive te geven. Dit kan een kleine beloning zijn na het delen van het bericht, maar natuurlijk ook een grotere beloning indien iemand via Facebook een huurder voor u vindt! Ludieke acties/beloningen werken altijd het best.

Reageer op reacties

Indien er vragen worden gesteld of interessante opmerkingen dient u zelf snel te reageren op de berichten. Dit zorgt voor interactiviteit en dat scoort op Facebook.

 

Wilt u advies of kunnen wij u helpen met een Facebookpromotieactie, neem contact met ons op

 

Delen op:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.