Funda Business licentie
Funda Business licentie

facebook makelaar

Hoe verhuurd u uw bedrijfspand met Facebook en Linkedin? Welke vragen dient u uzelf te stellen en welke resultaten kunt u behalen? Voor meer info over dit thema kunt u ook direct contact met ons opnemen.

Hoe kunt u het best uw bedrijfspand verhuren via de sociale media? En werkt het überhaupt? Want laten we meteen eerlijk zijn, deze manier van adverteren staat nog in de kinderschoenen en de meningen zijn er over verdeeld. Natuurlijk zijn er succesverhalen, maar zeker voor de vastgoedbranche zijn er nog geen mooie voorbeelden van succesvolle campagnes. Werkt het dan wel? Volgens ons zijn er zeker projecten en specifieke bedrijfspanden die succes kunnen hebben op Facebook of Linkedin. Wij zelf zijn inmiddels gestart met een aantal campagnes. Zie hier de resultaten van een Facebookcampagne voor een bedrijfspand. Voor u uw project deelt via de sociale kanalen dient er wel goed nagedacht te worden over de volgende vragen;

  1. Wie is uw doelgroep?

Denk hierbij aan de woonplaats of vestigingsplaats. Hoe ver verhuist de doelgroep voor uw bedrijfspand of project? Voor wie is uw bedrijfspand geschikt? Een bakkerij, slagerij, bar of bijvoorbeeld schoonheidssalon heeft een hele duidelijke doelmarkt. Een standaard kantoorpand niet! Heeft u een kantoorconcept specifiek ontwikkeld voor bijvoorbeeld een ZZP’er, zijn er wellicht mogelijkheden op Linkedin.

Een Facebook advertentie kan specifiek gericht worden op locatie, leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en interesses. Linkedin voornamelijk op functie/beroep, maar heeft een bakker een Linkedin pagina?

  1. Via welk kanaal kan ik deze doelgroep het best bereiken?

Linkedin of Facebook? Een ZZP’er is vaak actief op Linkedin

  1. Welke USP van het bedrijfspand heeft prioriteit en wilt u delen? Of nog beter gezegd, welke wilt uw doelgroep weten?
  2. Welke doelen gaat u stellen? Wilt u puur de ruimte verhuren of een merk laden?
  3. Welke voordelen (tegenover de andere marketing kanalen) heeft de consument die u op sociale media volgt?
  4. Hoe gaat u de sociale kanalen integreren met de andere kanalen?
  5. Wie pakt het op?
  6. Hoe gaat u de impact meten? Wat doet welke post?
  7. Wat doet u met deze analyses? Hoe gaat de sociale aanwezigheid optimaliseren?

 

Kortom, een social media campagne binnen het zakelijk vastgoed kan goed werken indien de doelgroep helder geformuleerd kan worden. En als deze doelgroep ook actief gebruik maakt van de sociale media. Voor een klein startbedrag kunnen er al aanwijsbare resultaten gehaald worden.

Vindbaar Vastgoed denkt graag mee en adviseert u graag bij het opstellen van een social media plan voor uw zakelijk vastgoed.

Neem contact op

Delen op:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.