Funda Business licentie
Funda Business licentie

Website voor een kantoorpand

Hoe maakt u een goede website voor uw kantoorpand? Welke ‘regels’ en ‘trucjes’ zijn er en welke vragen dient u te stellen. Lees in deze blog meer over het maken van een format voor uw website. Heeft u meer vragen, neem dan direct contact met ons op. 

De website is vaak de belangrijkste tool in de (online) communicatie. Let wel op met alleen het maken van een goede website bent u er nog niet. Er dient eerst uitgebreid onderzoek gedaan te worden naar uw doelgroep en hun surfgedrag. Aan de hand van het format in een eerdere blog kunt u op een gedegen manier een strategisch marketingplan maken alvorens u begint met het ontwikkelen van een website voor uw kantoorpand.

Het maken van een goede website voor uw kantoorpand
Bij het maken van een goede website moet er naast de strategie goed nagedacht worden over de functionaliteit, onderhoud en vindbaarheid. De belangrijkste vraag die u uw zelf moet stellen is ‘welk doel heeft de website?’ Is dat alleen het verhuren van kantoorruimte of heeft u ook andere doelen als service verlenen, communiceren met de (potentiele en huidige) klant, kosten besparen of misschien wilt u wel alleen een beleving delen. Vaak ziet u een combinatie van bovenstaande doelen. Er zijn een aantal goede voorbeelden van websites met duidelijk verschillende doelen.

Hoofddoel beleving:  Adam toren en markthal Rotterdam 
Hoofddoel sales: We Work 
Hoofddoel communicatie en service: De telefooncentrale 
Hoofddoel kosten besparen/efficiëntie: Seats to meet

Zo ziet u dat er veel verschillende doelen zijn voor een website voor uw kantoorpand. Daarom zijn er een aantal vragen belangrijk bij het ontwikkelen van een website. Een interview met belangrijke huurders of potentiele huurders is dan ook aan te raden. Welke vragen kunt u stellen;

  1. Voor wie maken we de website?
  2. Waarom zou men de website gebruiken?
  3. Welke ervaringen heeft de websitebezoeker?
  4. Welke nationaliteiten?
  5. Welke content en service gebruiken we?
  6. Hoe structureren we de content?
  7. Hoe wordt de navigatie?
  8. Welke marketingdoelen willen we behalen?
  9. Wanneer kijkt de consument naar de website? (werk, thuis, mobiel)

Functionaliteit
Er zijn drie belangrijke aandachtspunten bij een website navigatie. Dit zijn;
Consistentie (lijken de websites op elkaar?)
Simpel (kan men makkelijk navigeren?)
Context (Helpt het design zodat een bezoeker kan zien waar hij op de site zit?)

Ook is de content belangrijk voor een goede functionaliteit. Hierbij een aantal tips voor goede content;

  1. Beschrijf beknopt
  2. Gebruik veel verschillende alinea’s voor het leesplezier
  3. Gebruik kopjes in grotere fonts
  4. Nooit te veel op een pagina
  5. Hyperlinks gebruiken om bezoekers naar juiste pagina te krijgen

Bij een ontwerp van een website voor uw kantoorpand dient u ook goed na te denken over de huisstijl, de foto’s en de typografie. Hoe gaan we de websitebezoeker verleiden om de juiste actie te nemen? Een stapje verder is het nadenken over verschillende verleidingstechnieken.

Vindbaarheid
U kunt natuurlijk de mooiste en beste website bouwen die er maar is, maar als niemand uw website kan vinden gaat er tocht iets niet goed. Er is op het internet veel te vinden betreft het beter vindbaar maken van uw website. Wij kunnen u hierbij ook actief adviseren en begeleiden. Hieronder een klein overzicht op welke manieren u meer bezoekers op uw website kunt krijgen;

  1. Adverteren (display advertenties en Adwords)
  2. Teksten op uw website optimaliseren voor o.a. hogere Google ranking (SEO)
  3. Verkopen/intermediairs (affiliatie marketing)
  4. Sales promotie (coupons etc)
  5. PR (Blog, sociale websites, nieuwsbrief)
  6. Sponsor (online evenement sponsoren)
  7. Direct mail (opt in)
  8. Mond tot mond (viral, e-mail een vriend)
  9. Remarketing
  10. Linkbuilding
  11. En natuurlijk alle offline promotie als beurzen, advertenties ed.

 

Wilt u meer informatie of een vrijblijvend gesprek over het ontwikkelen van een website, dan staan wij u uiteraard graag te woord!

Neem contact op

Delen op:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.