Funda Business licentie
Funda Business licentie

Promotie bedrijfspand met facebook

Bedrijfspand verhuren d.m.v. retargeting

Retargeting is de meest effectieve en gerichte manier van online adverteren. Met deze techniek benadert u alleen de bezoekers die eerder in aanraking zijn gekomen met uw website. In deze blog leest u hoe u met gepersonaliseerde retargeting een bedrijfsruimte kunt verhuren.

U heeft vast wel gemerkt dat u na een bezoek aan een website (denk hierbij aan bijvoorbeeld booking.com) steeds wordt achtervolgt door dit product. Op nieuws websites, social media en andere sites komt steeds dit hotel weer naar voren. Dit is retargeting! Het is een goede manier om uw bedrijfspand nog een keer onder de aandacht te brengen bij een doelgroep die al interesse heeft getoond.
Wie bezoekt uw website?

Bij het volgen van deze tactiek is het heel belangrijk dat u een strategie ontwikkelt waarbij het belangrijk is dat u een goed beeld heeft of uw bedrijfspand interessant genoeg is voor deze bezoeker. Natuurlijk is het moeilijk te achterhalen wat uw bezoekers denken bij het bezoek aan uw advertentie of website. Met behulp van tools als Google Analytics kunt u wel achter veel data komen die u een beter beeld geeft van de bezoeker. Wat kunt u achterhalen vanuit Google Analytics;

  • Hoe lang blijft een bezoeker op uw website?
  • Welke en hoeveel pagina’s worden er bezocht?
  • Hoe oud is de bezoeker?
  • Waar komt de bezoeker vandaan?
  • Waarin zijn ze geïnteresseerd?
  • etc

Met deze gegevens kunt u relevante retargeting campagnes inrichten. Verhoogde relevantie leidt tot meer conversie.

Retargeting inzetten om meer huurders te trekken

Bij retargeting richten we ons dus alleen op bezoekers van uw online kanalen waarbij de website vaak het belangrijkst is. De populairste kanalen om dit toe te passen zijn Facebook en Google. Deze bedrijven hebben een gebruiksvriendelijk platform waarbij we op vrij eenvoudige wijze relevante campagnes op kunnen zetten. Er wordt betaald per klik en we werken met dag budgetten.

Aangezien een groot gedeelte van uw websitebezoekers de website verlaat zonder een ‘aankoop’ is er dus een groot potentieel dat niet genegeerd mag worden.

Waar letten wij op bij het inzetten van retargeting?

  • De doelgroep: wie is er geïnteresseerd genoeg?
  • A/B testing; wij zorgen voor optimale conversie door continu te testen met verschillende advertenties.
  • Budget: er zijn ‘oplossingen’ voor elk budget.
  • Lastigvallen: waarschijnlijk voelt u zich ook wel eens lastig gevallen door dit soort campagnes. Wij stellen de advertenties op een maximaal aantal vertoningen in en maken gebruik van de nieuwste tools om dit te voorkomen.
  • Denk vanuit de bezoeker: we verdelen de bezoekers in zoveel mogelijk verschillende categorieën. Voor elke categorie wordt een andere advertentie gemaakt.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van een retargeting campagne voor uw vastgoed? Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken. Neem contact met ons op.

Delen op:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.