Funda Business licentie
Funda Business licentie

Vastgoedmarketeer

Bedrijfsmakelaar wordt vastgoedmarketeer

Vroeger had een bedrijfsmakelaar 2 bakjes. Dit was één bakje met aanbieders en één bakje met zoekers. Deze twee bakjes waren heilig en het belangrijkste onderdeel van hun bestaansrecht. Zoals het vroeger ging, werkt het nu niet meer. Nu hebben we Funda in business (en andere kleinere vastgoedwebsites) waar het bakje met aanbieders in een duidelijk overzicht gepresenteerd wordt. Open, transparant en voor iedereen inzichtelijk. De rol van matchmaker is overgenomen door het internet! Tijd dus om een andere toegevoegde waarde te vinden.

Zowel de markt als de kanalen zijn de afgelopen jaren sterk veranderd. Het aanbod is groter dan de vraag en de klant heeft steeds specifiekere eisen. Het gaat er nu om welke toegevoegde waarde je levert als bedrijfsmakelaar, eigenaar of commercieel beheerder. Het lijkt er op dat de meeste makelaars nog niet alle marketingwetten kennen. Er staan nog steeds grote lelijke borden met het aantal beschikbare m2 voor lege kantoorcomplexen. Wie wil er nou daar zitten? Maar 2% van de kantoren in Nederland wordt op een professionele manier vermarkt dmv een kantoorconcept. De verenigde staten (10%) en Engeland (6%) zijn hier veel verder in.

Een makelaar heeft een specifieke makelaarsopleiding gevolgd en weet veel over publiekrecht, privaatrecht, economie, makelaardijleer en bouwkunde. Maar beschikt een makelaar ook over marketingkennis? Weet een makelaar hoe hij op basis van verschillende verleidingstechnieken huurders voor zich kan winnen? Weet hij wat de huurder wil? Weet hij welke kanalen de huurder gebruikt? En kan hij van deze huurder en klant een promotor maken?

In verschillende blogs beschrijven we hoe een bedrijfsmakelaar en/of beheerder op een succesvolle manier gebruik kan maken van nieuwe kanalen en strategieën. Zie ook;

Neem contact met ons op of download hier de gratis brochure

Delen op:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.